יום שני, 9 במרץ 2009

פוסט שלם ללא וויסקי- אוכל והרצאות בתל אביב, מסיבת יום הולדת בירושלים וגם חידה

4.3.09

אתמול נסעתי להרצות בתל אביב זו ההרצאה הרביעית שלי בסדרה של הרצאות בנושא. אולי אני אתחיל בהקדמה.

בחודשים האחרונים (כמעט שנה אולי) אני עובד על שאלה נחמדה בקוונטים. חוקרי קוונטים ואולי גם אני (הרשע מוציא עצמו מן הכלל) מאמינים כי בעזרת מחשב קוונטי ניתן לעשות נסים ונפלאות חישוביים שעליהם לא אפרט כלל. כל הרעיון הוא שלא ניתן לעשות חישובים אלו על ידי מחשב רגיל (או לפחות זה עלול לקחת יותר שנים מאשר מספר האטומים ביקום). השאלה ששאלנו היא איך ניתן לוודא שמשהו הוא באמת מחשב קוונטי או אפילו מתנהג לפי מתורת הקוונטים אם אין לנו אף דרך לעמת בדיקות ניסוייות מול תוצאות תיאורטיות.

בכל מקרה, דורית ארגנה לי להרצות על התוצאות שלנו בחו"ל וכהכנה לכך גם הייתי אמור להרצות קצת בארץ המובטחת לשם אימון וכדי לא לעשות פדיחות אצל הדוד סמי (1,2). התוכנית הצליחה באופן חלקי. נסעתי לחו"ל הרצתי והיה נחמד מאוד. אבל מתוך שלוש הרצאות מתוכננות בארץ (ירושלים,תל אביב וטכניון) רק האפשרות בקור מחצבתי יצא אל הפועל לפני הנסיעה. כל זאת מסביר בערך מדוע נסעתי אתמול למדינת תל אביב כדי לספר להם על התוצאה. אולי בעתיד אסע גם לטכניון לאות מטרה.

טוב חסל סדר הקדמה. בתל אביב קרו כל מני דברים, אבל מאחר ואיתי הקניט אותי (לא דבר נדיר בכלל) הנה ביקורת על הקפה (בכניסה לאונ' תל אביב אולי קוראים לזה קופי טו-גו)

הזמנתי סנביץ טוניסאי שהגיע אחרי זמן לא סביר עם מיץ אשכוליות אדומות בכמות לא מספקת.

הסנביץ היה חריף במידה סבירה ואי אפשר להגיד לא נהניתי ממנו. ג'וליה הזמינה מרק שנראה טוב אך לא טעמתי וגם לא שמעתי ממנה דבר לטוב או לרע עליו. איתי הזמין טוסט עם גבינה צהובה, נראה לי שהוא נהנה וגם אני נהניתי לראות אותו אוכל דבר כזה תפל (1) בכיף כל כך גדול.

מחשבה: אני מתכנן לשבת מסיבת יום הולדת שלושים וחודש לעצמי. אזמין אנשים, אקנה שתיה וקצת אוכל ונראה מה יהיה.

ולנושא לגמרי אחר.


חידה הסתברותית שאביטל גרם לי לתהות על קנקנה:

נניח שבנים ובנות נולדים באותה הסתברות

וכן נניח שבכל משפחה בדיוק שני צאצאים.

נתון שלזוג יש בן מה ההסתברות שיש לילד אחות (ולא אח)?

דפקת בדלת של משפחה מקרית, אחד מהילדים (במקרה) פתח את הדלת וזה בן, מה ההסתברות שיש לו אחות?

אלעד



(1) טוסט יכול להיות כמובן מעולה ובלתי תפל לחלוטין אך זה של איתי נראה תפל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה